ایمپلنت فوری دندان
تاریخ : دو شنبه 20 بهمن 1399
نویسنده : فردین فروغی

ایمپلنت یک روزه یا فوری یک روش کاشت ایمپلنت است که به منظور جایگزین کردن دندان های از دست رفته و شکسته مورد استفاده قرار می گیرد. پایه های ایمپلنت شبیه ریشه دندان های طبیعی در استخوان فک عمل کرده و پایه بسیار مستحکمی برای سوار کردن تاج های دندانی که ظاهری شبیه دندانهای طبیعی دارند؛ بوجود می‌آورد. در روش های کاشت ایمپلنت سنتی دوره بهبود پس از کاشت پایه و پیش از نصب تاج دندان بسیار طولانی است در صورتی که فرایند ایمپلنت یک روزه روشی کاملا خاص و کاربردی است که با استفاده از آن جای خالی دندان در یک روز توسط پایه ایمپلنت و تاج دندانی پر می شود. البته در روش کاشت ایمپلنت فوری، تاج دندان موقتی تا زمانی که تاج دندان اصلی برای نصب آماده شود؛ روی پایه سوار می شود وزیبایی دندان های شما را تکمیل می کند.

مراحل کاشت ایپلمنت یک روزه یا فوری

نحوه کاشت پایه ایمپلنت یک روزه دقیقا مانند ایمپلنت ‌دندان و سنتی است و پایه به هر حال باید به استخوان فک شما جوش بخورد. تفاوت ایمپلنت دندان یک روزه با سنتی این است که یک تاج موقتی در همان روز کاشت پایه برای شما ساخته شده و تا آماده شدن تاج دندان اصلی روی پایه ایمپلنت سوار می شود.
به منظور کاشت ایمپلنت یک روزه، پیش از هر چیز دندانپزشک در کلینیک دندان ابتدا چند تست تشخیصی مانند اشعه ایکس CT اسکن و عکسبرداری از دهان و دندان های شما انجام می دهد. نتایج این تست ها به دندانپزشک این امکان را می دهد که نحوه عمل جراحی شما را برنامه ریزی کنند.
سپس ابتدا لثه شما را بی حس کرده و یا از بیهوشی کامل استفاده می کند. پس از بی‌حسی کامل مرحله کاشت عمل جراحی شروع می شود. جراح با داشتن یک راهنما، پایه ایمپلنت را در استخوان فک شما می کارد که یک عمل جراحی سریع است. پس از اتمام عمل جراحی، تاج دندانی موقتی که با استفاده از طراحی های کامپیوتری آماده شده روی پایه سوار می شود.

تکنیک پانچ در کاشت فوری ایمپلنت دندان

در تکنیک پانچ نیازی به استفاده از تیغ جراحی و بخیه وجود ندارد و می‌توان در زمان کوتاه(که خود این کوتاهی زمان می‌تواند باعث کاهش استرس یا درد بیمار گردد)، کاشت ایمپلنت را انجام داد و حسن دیگر تکنیک پانچ، عدم بروز خونریزی و تحلیل بیشتر استخوان است و قطعاً برای بیمار بسیار راحت خواهد بود و می توان طی این دوره کاشت، از لیزر تراپی هم بهره گرفت. چرا که لیزر تراپی در چند جلسه باعث افزایش سرعت جوش خوردن استخوان به ایمپلنت میشود و در بیمارانی که زخم آنها دیرتر خوب می شود. مانند بیماران دیابتی، ریسک و خطر عفونت و دیر جوش خوردن یا حتی پس زدن ایمپلنت کاهش می‌یابد. زیرا لیزر تراپی توانایی افزایش فعالیت استخوان ساز را دارد و همچنین به کمک لیزر تراپی درد و تورم بیمار کاهش خواهد یافت.

تکنبک پانچ در کاشت ایمپلنت فوری

مزیت‌های ایمپلنت فوری چیست؟

یکی از بهترین مزیت‌های ایمپلنت فوری کوتاه شدن زمان درمان نسبت به ایمپلنت معمولی است، به این شکل که در ایمپلنت فوری دومین مرحله جایگذاری ایمپلنت بافاصله زمانی کوتاهی از مرحله اول انجام می‌شود و زمان درمان نسبت به ایمپلنت‌های عادی که تا 2 ماه هم می‌تواند طول بکشد، کم می‌شود. مزیت بعدی ایمپلنت فوری کم شدن تعداد جراحی به‌یک‌بار است.
 
در ایمپلنت فوری ایمپلنت، اباتمنت و تاج اولیه همه در یک مرحله کارشان انجام می‌شود و نباید مثل ایمپلنت معمولی بعد از سپری شدن چند ماه دوباره تاج دائمی داخل دهان قرار داده شود. نیاز نداشتن به دندان مصنوعی موقتی مزیت دیگر ایمپلنت فوری است، در ایمپلنت فوری به علت کم شدن مدت جوش ایمپلنت، دیگر نباید در این مدت از دندان مصنوعی استفاده کرد و این قضیه قطعاً در چهره بیمار و بالا بردن روحیه و اعتماد به‌ نفس وی تأثیرگذار خواهد بود.

 معایب ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری 10 تا 15 درصد امکان موفقیت درمان ایمپلنت را کاهش میدهد و ما این روش را به کسانی پیشنهاد میکنیم که اصلا قادر به تحمل فاز بی دندانی نیستند و درشرایط ایده ال استخوانی نیاز دارند که همزمان با کشیدن دندان ایمپلنت و پروتز موقت هم داشته باشند.

قیمت ایمپلنت فوری

قیمت ابیمپلنت فوری

قیمت ایمپلنت فوری همواره مبحثی هست که برای بسیاری از افراد مورد توجه قرار دارد. و سوالی که برای این دسته از افراد پیش می آید این است که قیمت ایمپلنت فوری چقدر بیشتر از ایمپلنت به روش معمولی می باشد. به طور کلی قیمت ایمپلنت فوری بین 20 الی 25 درصد بیشتر از روش معمولی می باشد و این افزایش قیمت به دلیل پروسه ی انجام کار، مواد و متریال اضافی که نسبت به روش معمولی استفاده می شود و در نهایت خود تکنیک فوری ( immediate load ) که توسط دندانپزشک صورت می گیرد، همه و همه باعث این تفاوت قیمت می باشند. به‌ عنوان مزیت آخر برای ایمپلنت فوری می‌توان هماهنگی بهتر لثه با تاج را بیان کرد. در ایمپلنت معمولی، کپ استوانه‌ای روی ایمپلنت تازه گذاشته‌شده، نهاد می‌شود تا بافت لثه شکل بگیرد. در ایمپلنت فوری بافت لثه را با تاج اولیه فرم می‌دهند، تاج اولیه از نظر شکل شبیه تاج دائم است، بنابراین بافت لثه با تاج دائمی هماهنگی‌اش بالاتر است و از لحاظ زیبایی نتیجه بهتر است. به دنبال هدف افزایش موفقیت در جراحی ایمپلنت فوری باید تمامی حرکات حتی کوچک را مهار کرد و از فشار دندان های کناری به ایمپلنت خودداری کرد. زمانی که چند دندان وابسته به ایمپلنت در یک ردیف در جلوی دهان قرار بگیرند، از ایمپلنت فوری عملکردی استفاده می شود، به این صورت که ایمپلنت در تماس با دندان مقابل قرار می گیرد.

 

منبع:

https://www.dentistryiq.com/dentistry/implantology/article/14168513/5-questions-to-ask-before-choosing-between-delayed-and-immediate-dental-implant-loading

https://drshahram.com/immediate-dental-implants/

https://www.smilesolutions.com.au/dental-implants/immediate-implants/




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: ایمپلنت فوری , ایمپلنت دندان , متخصص ایمپلنت , دکتر شهرام اسعدی ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید